onsdag 4 mars 2009

4 mars

Sitter återigen på skolan o surfar lite..
Denna helg har bestått av sol, häng på en pub, bergsvandring, ont i ryggen och nervositet inför måndagen = dagen då vi fick tillbaka anatomiprovet.. Men det gick fint :D snacka om lättnadskänsla, så skönt att ha gjort bort samt klarat första provet!
Nu är det bara 8 st kvar på 8 veckor, det är roligt det :p
Prov nr 2 blir imorgon, töjprov. Så ikväll blir det o töja o stretcha varandra och få in teknikerna..

1 vecka tills pappa o kristina kommer hit. Då kanske mitt bäcken blir bra?! När ingen annan vill ta tag i det här. Ska bli skönt att vara ledig faktiskt! Så nästa vecka har vi bara 2 skoldagar

Har även börjat med underkroppens anatomi. Det är mycket intressant faktiskt, knä o fotlederna står mig rätt nära där jag har mig själv att relatera till, iaf fotlederna men man kommer ju säkert vara med om mycket knäskador oxå och idrottsskador i allmänhet.. Ska bli nice när man kan allt på riktigt så att säga :P

Praktik igår, helt okej. Lite jobbigt för ryggen men men what to do, bara bita ihop :) Nästa vecka börjar vi att köra helkroppsmassager.. jag förstår inte hur man ska hinna med allt på 50 min.. Men de får även välja kunderna alltså så det kanske inte bara blir helkropps..men känns som att man inte hinner allt för mycket då speciellt inte på ryggen där det känns som att man behöver mest. Men kroppen är en helhet inte delar. Allt har ett samband! Enligt vår lärare i alla fall :p

Har HLR på fredag, när vi gjort det kommer vi få ett litet diplom. Sen måste jag höra uti dykningen som jag totalt glömt bort, men skulle vara roligt att testa på iaf o se om man vågar ta steget ut i havet :) Samma med surfing, lär vara skitsvårt men skoj o testa.. beror vad det kostar också men man ska väl passa på egentligen :)

Och jag är så sugen på att spela fotboll.. saknar det verkligen, och allt runtomkring. Ska bli så roligt att komma hem till laget :) Kommer inte ha bra kondis men det går väl o fixa då haha !
Har gått upp 3 kilo här har jag märkt.. ojoj :) inte för att jag bryr mig allt för mycket..
Men mer mat o mindre träning blir det.. Men får försöka komma igång med lite mer snart efter ledigheten.

förresten fyller bror år imorgon, vad ska man köpa o skicka hem?

Nu har vi babblat en massa fysiologi, trist :p så nu har vi lunch så ska kila o äta :)


tjom tjom

1 kommentar:

Anonym sa...

jo tror de går bra med bebben ;) den verkar bli större o starkare ;)
18:e är BF, får se om det blir före eller efter :) spännande spännande.
hur går det själv, mkt plugg ?
<3