torsdag 26 mars 2009

Atlantdyk

Yes 21 mars 2009 gjorde jag mitt första dyk någonsin.. Började med lite träning i bassäng sen ut till havet, atlanten :) men det var en liten inbuktning så det var inte mitt ute i havet som tur var..
08.40 blev jag tina anders och dennis hämtade av en instruktör.. så åkte vi lite bil 25 min kanske väl framme fick vi träffa vår andra instruktör babbla lite teori o säkerhet, fick pröva ”skor” osv sen åkte vi lite bil till bassängen, smått nervös jag var.. kunde ju inte andas med näsan :P men efter ett tag o några övningar i bassängen gick det bra då fick vi leka som 10 åringar, kullerbyttor osv osv.. efter ca 40 min i bassängen så gick vi upp, observera att tuberna är inte lätta! Inte på mig iaf :) så åt vi lite sen var det dags för havet så vi åkte lite bil till :P väl framme var det bara o dra på sig de snygga dräkterna som verkligen var slimmade.. pratade lite hur vi skulle göra när vi gick ner i vattnet. Inget mer med det, så vi hoppa i vattnet o dök! Man såg fisk direkt.. fina firrar med massa olika färger :) o vi tog på en bläckfisk, den sögs sig fast rätt bra med sina sugproppar :p så simmade vi runt o kollade på massor, 9 meter var vi ner som mest.. räckte rätt bra :Dman blev lite torr i halsen också så där ett tag ville jag bara upp men vi var nere i 35-36 min sa han..rätt lagomt :) Så nu har man testat på det :D vi har även bokat in 3 dagar till för att ta certifikat men jag ska fundera på det, har tyvärr inte så mkt pengar allt spela på..

När vi kom hem var vi ganska slut, man blir faktiskt trött av o simma runt.. men ingen vila inte, i lägenheten var det förberedelse för Togaparty :) Tina Helena o Kims födelsedagsfest.. var trevligt :)i söndags var jag o Tina på beachen, shoppade jeans o så.. Tina fick förövrigt en jättesnygg bränna över hela ryggen rumpan o benen.. schnyggt :D

Dubbelpraktik måndag och tisdag.. det kan jag kalla jobbigt, skola 08.30-21.00
vem vill byta?
Ett som är positivt är att vi inte har något prov denna vecka men efter det här så är det kört då har vi prov, prov, prov prov och prov prov.. yey!
Men man ska väl tänka positivt :) snart hemma :D med blandade känslor, jätteskönt o komma hem men lilla familjen här kommer bli trist o lämna,. Vi i klassen har verkligen kommit varann närmare nu på senaste tiden som en liten familj är vi nu :)

Igår fick jag o Tina mysmassage, så länge sen.. bara lätta strykningar. det var nice eftersom vi annars bara trycker o klämmer så det är olidligt och så kommer det bli idag med Magnar.. ni anar inte hur mycket triggerpunkter det finns i benen o fötterna, man vill bara grina ibland :p

Var iaf en liten update.. nu börjar vi : )

Adios <3

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe snygga brudar i slim ´n´ fit ;)
miss u to babycakes.