tisdag 31 mars 2009

31/3

Mindre än en månad kvar, fatta en månad, 4 v :D Jag l ä n g t a r...
Senaste veckan här har varit jobbig på alla sätt känns det som, psykiskt och fysiskt. Mest psykiskt, jag kan inte sova ordentligt, vill hem, är så nära men ändå så så långt bort, störs sig på lite av varje och det fysiska hm ja, är inte meningen att jag ska träna. Tänkte fara ut o springa i torsdags nä som ett skott på posten som vår lärare brukar säga, så blev jag förkyld, sen i söndags så låste sig bäckenet sig igen eller vad den nu gör men förbannad blev jag.. förhoppningsvis är det inte lika illa som sist.. Det kommer iaf bli ett projekt att börja träna igen med laget, Emma = död.. tror jag måste börja lite varsamt, har inte tränat på hur länge som helst, gått upp minst 3 kg och allmänt inte som jag brukar vara :p Men det ska väl gå det oxå! Plus att jag har blivit långhårig, har inte råd att klippa mig nu så jag kanske hittar på någon rolig frisyr sen när jag kommer hem, vi får se, vi får se :)

Men helgen har iaf varit trevlig, Dennis, Markus, Daniel, Tina och jag hyrde faktiskt en bil,. Eftersom det inte blev någon bussutflykt med skolan på fredan pga dålig väder norrut så hyrde vi bilen och körde själv uppåt, var på nå shoppingcenter, till Las Palmas och bara kom bort från fulaste stället på ön.. :) positiv jag vet! Observera att jag o Tina köpte minst av alla, det är strongt! Kan bero på pengabrist.. När vi satt i bilen hem så bestämde vi oss för att fara hem, byta om och äta i Puerto Rico.. sagt och gjort, halv tio kanske det bar av, sen middag :) men gott var det.. Tina fick däremot jätteont i magen och var tvungen att fara hem, markus var lite småhänging så han följde med.. så det blev jag dennis och daniel kvar, tog oss lite o dricka gick runt.. och framförallt, dansade ! Var riktigt roligt att bara släppa loss lite o komma bort hemifrån. Massagedansen- lätt roligast :D Skrattade skrattade skrattade, såg heltokigt ute men jag har några fina moves som jag kan visa, om nu någon kommer att förstå sig på dem är ju en annan sak :P

Lördagen började inte så bra, hämtade bilen i PR, vi hade bestämt oss för en tur upp i bergen.. När vi kom till bilen så hade vi fått böter på 60 Euro..jajjemen kom väldigt lägligt, så vi var lite smått irriterade men sen igår sa vår lärare att ingen betalar ändå så ni kan skita i den. Haha okej :p
Men alltså uppåt bergen o framför allt Mogan var hur fint som helst, och grönt! Trodde jag inte fanns på denna ö.. det var så lugnt och fint där och var nog något som både jag o Tina behövde.. Så körde vi o körde i regn och solsken, stannade på småställen mitt ute i ingenstans. Det var nice att komma bort från denna del av ön som är absolut inte fint någonstans! Förstår inte hur någon vill komma hit på semester..Nåja. Däckade iaf rätt tidigt, orkade inte se Titanic färdigt,. iofs har det tagit oss tre dagar att se klart den :P Söndagen blev det sola, eftersom man känner sig liiite blek nu alltså när det inte varit så mycket sol på sistonde. Man måste ju passa på..
Nu blir det plugg plugg plugg 6 prov av dessa 4 v som är kvar.. 12 skoldagar!! wiiihi
Grundmedicinprov på fredag, anatomiprov2 nästa fredag, sjukdomslära onsdagen efter det och töjprov torsdag, sen sista veckan plugg till certifieringsproven.. uhu! Sen freeeee :D

Bara hålla ut! Men jag längtar så galet mycket alltså, bara komma hem och vara lite själv.. inte bo på varann fyra st.. Iofs så kommer jag undra vars Tina är när jag ska sova eftersom vi har delat rum i 15 v. Kommer bli jobbigt att lämna alla ändå för nu har vi kommit närmare varann men men, man måste kunna släppa taget också.. Men nya vänner, off course :D Vi har blivit en liten family alltså :)

Vi har även haft lite diskussioner vad vi blir efter denna utbildning, vi har trott att vi blir certifierade massageterapeuter men vi blir tydligen massageterapeuter och certifierad massör av branchrådet svenskmassage.. Så är det. Vi kan iaf mycket nu :P Så lite duktig är man väl alltid,. Haha

Mycket kommer ha hänt när jag kommer hem, en vovve i huset har vi, huset som pappa ska sälja., Therese har förhoppningsvis blivit mamma igen:Djag längtar, Hannah o Elin har flyttat till Luleå, Karin har varit i Costa Rica och det bästa av allt, hon kommer hem över sommaren:D, Cecca har förhoppningsvis något nytt på g-håller tummarna för dig girl:) Ungefär det,, men annars är väl Kalix sig likt.. ingen lär ändå märka att jag varit borta :p Förutom att alla kommer kräva massage, visst men inget gratis här inte. Nu börjar man bli less på o stå att massera på praktiken och eftermiddagarna, har övat nog mycket..

Nu blev detta rätt långt men skönt att skriva av sig lite ibland, även fast jag har mycket mer att skriva och bara prata om men någon måtta får det vara :)

Nu börjar skolan, ge mig styrka! :)

<3

4 kommentarer:

Cecilia sa...

<3

Theresan sa...

emmsi pemmsi :) inte länge kvar nu alltså. och jag kan dessutom LOVA att jag märkt att du varit borta, har abstinens som heter duga.. :)

EMMA sa...

Du är söt Emmaaa :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.