måndag 9 mars 2009

snart lediga

På onsdag är vi lediga.. eller imorgonkväll efter praktiken då blir det fira med öl.. eller nå :P ja jag har börjat dricka öl haha :) ska bli nice med lite omväxling, ska placera mig vid deras pool en dag iaf, sen kanske delfinsafari eller vad man nu kan kalla det, kanske en sväng till Las Palmas, bergstur? Nåja det tar vi då på torsdag morgon :D En sak är ju då säker: Pappa ska kolla min rygg o bäcken + att jag vill ha lite akupunktur.. tror jag inte tål solen? det kliar överallt varje natt jag varit ute på stranden o solat :S eller så är det sandloppor eller nå :P men irriterande är det :/

Ikväll blir det massage och plugg. Jag o Teenyweeny är som en biceps..även kallad "tjejerna" i alla sammanhang.. biceps är en muskel med två bukar, alltså jag o T är två fast en?! ja ni kanske förstår..
Vet inte varför det blivit så men har nog varit det från första början då vi fick barnkammaren att dela på. haha :P

Ja vi var ut i lördags på karnevalen som var här. Det var oerhört roligt, roligare än i Las Palmas.. visst det var ju 10000 ggr större där men här var det riktigt skoj ändå:D Vi gick med i tåget, dansade, sjöng, hoppade och åkte barnkarusell ;D Jag o Tina kände oss utmanade..det var roligt, och lika roligt hade de andra åt oss :P

Söndag blev en tidig uppstigning, kunde inte sova.. så blev en massa tjatter direkt om gårdagen och ja lite som hänt som jag inte tänker ta upp här. Kring 11 halv 12 bestämde vi oss, pga det dåliga vädret att dra oss till Anfi bara för att komma bort härifrån så jag tina o vickan tog en taxi dit.. skulle luncha på ett ställe där vi åt för några veckor sedan. Vi hade tänkt en cesarsallad men blev en tre rätters lunch/middag.. ja man kan säga att vi unnade oss lite :P Gott var det sen behövde vi inte äta något mer den dagen haha! Så satt vi där o mös o skvallrade i grottan som vi kallar det.. Och helt plötsligt sprack himlen upp o solen tittade fram, ja då blev det raka vägen hem, dra på sig bikinin o sprang ner till lilla stranden här, pisspölen.. hann ligga i alla fall 2 timmar innan solen började avta kring halv sex.. på kvällen sen blev det lite massage, plugg, färgning/toning av hår o trevligt samtal:) sen sängen.. håret blev bra iaf.. så skönt att få bort den fula färg jag hade :P så får se hur länge det håller i sig

Och nu sitter jag här på norska sjömanskyrkan som det heter.. ska snart gå hem o fixa mat o så..

Adios
<3

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack för det fina vykortet :) blev jätte glad. längtar tills vi ses gumman.
puss

Cecilia sa...

Vill också passa på att tacka för vykortet, en liten tår letade sig fram i mitt öga :) Jag saknar dig som ett tok, men inte så länge kvar nu! Puss söto <3

Anonym sa...

Trist för dig att det inte blir någon påskfest men det blir kul att ha dig hemma och då får du hårdträna:) Hoppas du har det bra ses snart :) Puss !