onsdag 25 februari 2009

onsdag

Karnevalen var helt okej, hur mycket folk som helst.. Den jämförs med karnevalen i Rio så det är ju rätt stort :p och alla var utklädda, herregud så man kan klä ut sig. Haha finns bildbevis :)

Det var i alla fall jag tina helena och markus som satte oss på bussen till las palmas för lite karneval! Före det så fixade o trixade vi med oss själva.. Vickan var min personliga stylist. Var rätt roligt :p blev en rock pirat.. framtidens pirater :)

Efter många om o men kom vi fram till Las Palmas och så rent det var! Alla var fascinerade av denna rena stad, var verkligen som att gå från ghettot till ja, fint var det i alla fall. Inga bajskorvar från hundar låg på gatorna, så skönt!

Nä det var roligt, det tråkiga med det hela var att jag fick jätteont i huvudet, blev så mycket lukt, rök framför allt + rökmaskin + discoljus o epilepsiframkallande ljus så jag var tvungen att åka hem :( Tina hade även också fått lite problem så vi fick ge oss redan halv tio.. Var ju även det ett projekt i sig att ta sig hem.. jag hade då varit livrädd om jag hade varit själv.. först taxi till busstation sen vänta på bussen o hitta rätt för det första sen nästan 2 h i bussen hem..Den stannade verkligen ÖVERALLT.. less man var. Så halv tio började vi vår resa hem, halv ett var vi hemma. Galet trötta vi var, i alla fall jag.

Men så mycket folk som var ute på gatorna och dansa, utklädda, glada, spralliga.. var riktigt roligt o se ändå :)
Karnevalen kommer även hit om någon vecka men här är den ju inte lika stor men blir nog skoj det också..

Annars är det plugg som gäller nu denna vecka, prov på fredag som sagt. Tokigt :) Men förhoppningsvis går det bra, kanske börjar lära oss lite nu.

Har börjat praktiken kl 5 nu. Så då har vi 4 st på en kväll.. jobbigt läge alltså + att min handled börjar kännas av lite :S har iaf lindat den nu i förebyggande syfte. Men inte speciellt kul o få så nu, men det är väl för att man inte är van med så mycket belastning på handlederna o fingrar. Men man ska väl inte klaga :P Jo förresten så fick jag massera en kvinna från Kalix igår, de ni :D iofs så hade hon bott här i ca 26 år o visste kanske vem pappa var men det roliga var att när jag sa att jag jobbade på Dressmann i sommras då började hon: ja när du säger det så känner jag ju igen dig lite jag var in på Dressmann o handlade i sommras några gånger! Världen är allt bra liten :D Jag sa att hon får kontakta mig sen i sommar när hon kommer dit så kan hon få en ordentlig/ riktig massage av en förhoppningsvis färdig massageterapeut :D

Konstaterar än en gång att det går sjukt fort tiden här.. på fredag är den endast 2 månader kvar tills vi är hemma.. om 2 veckor prick har vi ledigt o får besök sen är det halva tiden kvar och om den tiden går lika fort som den här, vad jag tror den kommer göra om inte fortare, då är det man ju snart hemma! Tror den kommer gå fortare för nu börjar proven komma igång.. så då har man något att göra varje dag.

Igår började Markus prata om snön o isen så när vi låg o solade på terassen på skolan så sa vi att vi är på isen nu i vårsolen..tänk er: grilla lite korv, varm choklad, kanske pimpla, umgås = myyys = jag började längta hem! O stugan.. saknar stugan, har drömt om att jag varit där flera ggr :P
Man vet inte vad man har förren man förlorar det, är det så man säger?
Okej jag kommer ju tillbaka men missar ju hela våren o snön o allt nu, skidor, slalom, snowboard osv osv.. men får väl se fram emot en rolig härlig sommar hemma då?! :) Får väl se vad framtiden har i beredskap.

Nu ska jag återgå till plugget, sitter på skolan nu mellan rasterna :)

adios


1 kommentar:

Anonym sa...

huru snygging, du passar som pirat ;)