fredag 20 februari 2009

20 feb

Idag är vi lediga, alltid lika skönt med kort vecka.. Denna vecka har det väl inte hänt allt för mycket , jag kommer aldrig ihåg :P Men måndags var väl inget speciellt, tisdag hade vi friskvård med Ylva .. Var lite roligt + att jag fick gråta för första gången i denna klass :P Men inga ledsna tårar jag var mest förbannad! Allt kom upp till ytan igen.. Vi ”lekte” lite och hade olika frågor och frågeställningar och så skulle vi ställa oss i ett hörn som vi tyckte passade till frågan så att säga..
Det som fick igång mig var om man varit med om något nedtryckande, ironiskt osv på en arbetsplats eller varsomhelst. Då gick tankarna direkt till mitt första sommarjobb och så känslig som jag är o lipar till allt så såklart kom tårarna när jag skulle berätta för min kompis bredvid som också hade ställt sig där. Sen berättade jag för hela klassen och Ylva tyckte jag var strong att berätta om det för alla osv osv.. Men som de behandlade mig på det äldreboende, aldrig mer säger jag bara! Att man kan vara så ens. Trodde jag hade glömt det men intet, lika förbannad var jag nu som då..
Om ni vill veta mer får ni fråga orkar inte börja skriva storyn :P men självförtroendet gick ner rätt mycket då kan jag säga. I'm back on track :)

Annars så var tisdagen en bra dag. Praktiken gick så bra, kändes riktigt skönt! Fick många lovord att jag var så duktig och att det märks att vi lär oss nya grepp och att jag utvecklas :D
Mycket bra!

Onsdagen handlade mest om test och undersökning och vi fick sätta oss in i olika fall med sjukdomar och försöka förstå det. Jag Tina och Anders hade lätt bäst skådespeleri :p Anders som gravid och jag o Tina som massageterapeuter.. Var länge sen jag skrattade så mycket, var riktigt kul :D Sen tvingade vi till oss att få visa gravida Anders, alias Ruth 27 år, för hela klassen :p

Torsdagen var en seeg dag.. ingen töjning o terapeutisk massage med Magnar, han är hemma i norge för tillfället :( Trist för torsdagarna brukar vara roliga o intressanta men inte denna torsdag.. så segt så segt.

Jag har i alla fall fått till uppgift eller vad man nu ska säga, att börja med yoga. Körde en testövning med Tina, min yoga instruktör, igår. Rätt skönt ändå. Det är väldigt bra för min rygg nu eftersom jag är helt konstig och min vänstra rygghalva jobbar mer och tar med de små musklerna eftersom den stora ryggmuskeln inte kan arbeta själv tydligen.. detta pga mitt bäcken eftersom det är helt instabilt :/ Pappa i need you! Vänstra sidan är i alla fall hemsk stel och alla kan se det därför jag varit en liten provdocka på lektionerna ibland..
Beror nog väldigt mycket på sängarna vi har, före vi fick madrasserna.. Jag lovar STENHÅRDA!
För jag har inte varit såhär tidigare.. men beror nog också på att pappa brukar ju fixa till mitt bäcken när det skevar för mig men nu har ju ingen gjort det utan fått försöka fixa det själv, visst det blir bra något tag sen är jag o springer då är det tillbaka :(
Konstiga jag :)

Tror även att det inte är någon mening med att jag ska ha några tekniska prylar här. Först pajjade min telefon, som tur är ska jag få låna Tinas gamla tel som hennes mamma skickat ner med massa andra grejjer, hoppas bara paketet kommer snart. Då kan jag iaf använda andra kortet för min ”nya” telefon är låst till telia.. Ja men hursomhelst så i onsdags så skulle jag slå på datorn nä då funkade det inte, stod att inloggningsuppgifter saknas sen blev skärmen helt svart. Varför mig tänkte jag? Men efter ett litet sms av min bror ”ta ur batteriet” och lite krångel med det o en natt senare så fungerade den finally! Får väl se hur länge det håller. Inte bra om den går sönder nu :S


I alla fall så har pappa o kristina bokat resan nu, så jag får besök :D 11-18 mars :)Skoj skoj, hoppas även på ett eller flera besök till men får ju se :)

Annars har vi anatomiprov nästa fredag.. så det blir plugg nu. Blä för dessa ursprung fästen rörelser o allt med musklerna. men som tur är är det ju intressant, men önskar att man kunde få en spruta med allt in i hjärnan så kan man det bara sådär :D

Annars i helgen blir det nog plugg. Är även karneval uppe i Las Palmas nu med pirattema., vissa av oss har funderat om vi skulle åka upp imorrn o se men jag får se hur det blir med den saken, beror på när det går bussar dit o hem osv.

Har även varit jättekallt de tre senaste dagarna nu :p eller inte jättekallt men kallare.. har ju frusit nästan haha. hoppas solen dyker upp snart igen :D

ojoj nu har tydligen ett par gift sig just här utanför, kul. Det är faktiskt rätt många som gör det här.. har sett 3-4 st..

Och på tal om ingenting, man äter ju grymt mycket här herregud :P och mindre träning, vad ger det för resultat? haha.. ibland känns det som att vi bara äter o äter.. men solen o skolan kräver väl mer antar jag :p
Sen är det ju ganska roligt att vissa kläder måste jag ha M o har till och med köpt en tröja i storlek Large.. har jag någonsin ever haft ett plagg i L? Så har en liten blandning mellan S, M och L.. intressant va!?

Nu ska jag nog snoka vidare
Take Care <3

1 kommentar:

Anonym sa...

FUSK FUSK FUSK! jag vill också vara där nere! :)