onsdag 18 november 2009

2009-11-18

Jaa man kanske skulle uppdatera litegrann, inte för att jag tror det är så många som följer denna blogg direkt.

3 november tog jag mitt pick&pack och lämnade Kalix för Linköping. Jag tror det var något jag var tvungen och göra för mig själv, i alla fall komma bort från Kalix.. Hösten är som den är.
Hursomhelst så är jag inneboende med Tina, söker dock eget för fullt men inte det lättaste så tacksam så länge jag får bo här :) Det fungerar bra än så länge i alla fall. Vi har ju trots allt delat rum i 15 veckor :p

Well, två veckor här känns som en evighet samtidigt går tiden SÅ fort, ett exempel fem veckor kvar till jul..hm
Linköping är fint, kanske finare på sommaren, men vad är inte det? nu är det mest grått och jag saknar snöö. Varit på intervju på MQ och redan dag 3 här fick jag hoppa in på Dressmann i City och fick även jobba dagen efter.. Efter fick jag en jobbig känsla i kroppen, huvudet, alla funderingar blev värre så att säga. var inte som jag tänkt mig,mer skriver jag inte här. Nåja, veckan gick och fredagen som varit for jag o Tinis till Ikanohuset för lite shopping, o jobbsök.. Jag hann inte mer än att gå in på Dressmann för att lämna mitt telefon nr, så fick jag hoppa in och jobba. Fredagen den 13e kanske är min turdag:P Fick även jobba lördagen, mycket bättre känsla i kroppen efter det. Trivdes riktigt bra där, supersnälla:) Dock behövde de nog inte så mycket men de vet ju nu iaf vad jag kan.
Har även varit ut en sväng och spanat på Linköpings uteliv. Nästa gång tar vi lördag (för de äldre;)

I måndags fick jag ett samtal från MQ chefen, jag fick jobbet :D dock extra osv men ändå bättre än ingenting, tre dagar nästa vecka sen hade hon mer men det skulle vi ta då. Yey, äntligen pröva på en ny butik m.m . Nervöst, men roligt :) ett problem blir kanske till jul, men får se hur det ser ut då.. behöver pengarna, men vill ändå hem en sväng.

Så efter det beskedet blev det i alla fall liite lättare i mitt huvud, lite gladare ändå ovisst men that's life? :P
Har även fått en liten plan över sommaren och hösten, men som jag är så hinner jag väl ändra mig 100 ggr så tar det som det kommer:)

Hmm, det var nog allt ungefär som har hänt, ja lite häng med olika människor, supertrevliga de också:)
Nu ska jag ta tag i dagen och kanske städa lite, gå en promenad (eller cykla) och leta upp ett gym som inte är för dyrt. kanske lite jobbsök, ska kolla upp något massageställe oxå.

Japp så får det bli, så lär det ju märkas om det blir mer updates :p Ska väl försöka om det finns något intressant att skriva om.

Grattis till de som orkat läsa tills hit :)
Ciao Ciao

Inga kommentarer: